
Mikor kell szelephézagot állítani?
A szelephézag a szelepek kopásával folyamatosan csökken ezért szeretném eloszlatni azt a tévhitet, hogy elég akkor ránézni a szelephézagokra amikor szelephangja van a motornak. Szelephangja akkor van egy motornak amikor a szelephézagok nagyobbak a kelleténél, nagyobbak pedig legtöbbször a korom felrakódása miatt tudnak lenni egy kopott vagy egy rosszul beállított motornál. A motor kopása viszont egy normális dolog, hiszen semmi sem tart örökké. A szelepek is kopnak, ezért kell időnként elvégezni a szelephézag beállítást. Azt, hogy milyen gyakorisággal kell, a szervizkönyv írja elő minden modellnél az arra vonatkozó időközönként. Vannak olyan modellek (pl. Suzuki GS500), amelyeknél 6000 km-ként, vannak olyanok (pl. 2005 előtti Kawasaki ER5), amelyeknél 12000 km-ként vagy olyanok (pl. Honda CBF600), amelyeknél 24000 km-ként de vannak ezektől eltérő előírások is (pl. 2007 utáni Kawasaki Z750), amelyeknél 42000km-ként.
A szelephézag állítása lehet csavaros és lehet lapkás. A csavaros esetében fel kell lazítani egy kontra anyát, a csavar segítségével beállítani az előírt értéket, majd meghúzni a kontra anyát. A lapkás esetében ki kell szerelni a lapkát, mikrométerrel megmérni, kiszámolni a szükséges hézagot és kicserélni a lapkát egy olyan méretűre, amellyel az előírt hézag lesz mérhető. A fent leírt műveletet természetesen minden egyes szelepnél külön-külön kell elvégezni. A szelepek kopása által csökkenő szelephézag semmilyen hangot nem hallat, nem ad jelt magáról, a motor gyakorlatilag némán megy tönkre. Amikor az első tünetek jelentkeznek (meleg motornál ingadozó alapjárat, rosszabb esetben "tüsszögő" hang) általában már késő, a szelephézag beállítás már nem segít. A szelephézag beállítás elmulasztása a motor károsodásához vezet, hengerfej felújítással javítható ami jóval költségesebb.
Szelephézag beállítás
Munkadíj csavaros állítású motoroknál:
Egyhengeres, kétszelepes: 14.500.- Ft
Egyhengeres, négyszelepes: 18.000.- Ft
Soros kéthengeres, kétszelepes: 20.500.- Ft
Soros kéthengeres, négyszelepes: 31.000.- Ft
Soros négyhengeres, kétszelepes: 34.000.- Ft
Soros négyhengeres, négyszelepes: 57.000.- Ft
V2, kétszelepes: 29.000.- Ft
V2, háromszelepes: 32.500.- Ft
V2, négyszelepes: 36.000.- Ft
V4, kétszelepes: 41.000.- Ft
V4, négyszelepes: 62.500.- Ft
Munkadíj lapkás állítású motoroknál:
Egyhengeres, kétszelepes: 23.500.- Ft
Egyhengeres, négyszelepes: 29.000.- Ft
Soros kéthengeres, kétszelepes: 34.000.- Ft
Soros kéthengeres, négyszelepes: 45.000.- Ft
Soros négyhengeres, kétszelepes: 50.500.- Ft
Soros négyhengeres, négyszelepes: 72.000.- Ft
V2, kétszelepes: 47.000.- Ft
V2, négyszelepes: 55.000.- Ft
V4, kétszelepes: 68.500.- Ft
V4, négyszelepes: 90.000.- Ft
VFR 800 VVT: 180.000.- Ft


Kawasaki márkaszerviz
Műhelyem korábban márkafüggetlen motorszervizként működött, de 2012 óta a Kawasaki motorkerékpárok garancia időn belüli és azon túli karbantartását illetve javítását hivatalos Kawasaki márkaszervizként végzem! Vállalok kötelező szervizt, garanciális javítást, időszakos karbantartási munkákat, motordiagnosztikát, bármilyen meghibásodás javítását illetve rövid határidővel beszerzem motorodhoz a gyári Kawasaki alkatrészeket is eredeti áron!