Beindítsuk, vagy ne?
Mivel a korrózió a motorblokk belsejét is veszélyezteti, ajánlatos a motort havonta egyszer beindítani és legalább az üzemi hőfok eléréséig járatni, hogy a motorolaj minden belső alkatrészt jól átolajozzon. A járatás feltétlenül tartson az üzemi hőfok eléréséig de még jobb, ha azután még néhány percig, hogy a motorolaj is jól átforrósodjon. A rövid járatással még rontunk is a dolgon, mert a félig bemelegedett motorban kicsapódik a pára és a gyertyák is kormosodnak... Abban az esetben, ha a helyiség, ahol a motort tároljuk garantáltan száraz és állandó benne a hőmérséklet, a motort nem muszáj beindítani a téli időszak alatt! Azért rosszat nem teszünk vele, ha mégis beindítjuk, hiszen ezzel meggátoljuk az olajban lebegő szennyeződések leülepedését. A karburátoros modellek esetében korábban már említett "úszóház-leeresztés" miatt az első indítás lassabban megy, hiszen az úszóház(ak)nak újra fel kell töltődnie benzinnel. A benzin leeresztését a karburátorokból minden járatás után ismételten el kell végezni. A motor járatásakor figyeljünk a helyiség szellőzésére!
7 hasznos tanács - Beindítsuk, vagy ne?
7 hasznos tanács
A motortárolás helyszíne
A motormosás
A korrózióvédelem
Az üzemanyagok
Az akkumulátor
A motor alátámasztása
> Beindítsuk, vagy ne?
Téli motortárolás szervizünkben
Kawasaki márkaszerviz
Műhelyünk korábban márkafüggetlen motorszervizként működött, de 2012 óta a Kawasaki motorkerékpárok garancia időn belüli és azon túli karbantartását illetve javítását hivatalos Kawasaki márkaszervizként végzi! Vállalunk kötelező szervizt, garanciális javítást, időszakos karbantartási munkákat, motordiagnosztikát, bármilyen meghibásodás javítását illetve rövid határidővel beszerezzük motorodhoz a gyári Kawasaki alkatrészeket is eredeti áron!