Az üzemanyagok
Van egy kis fogalomzavar az üzemagyag körül, ezért a félreértések elkerülése érdekében
tisztázzuk: A tüzelőanyag is üzemanyag, viszont az üzemagyag nem csak tüzelőanyag lehet.
Hogy is van ez? A benzin az tüzelőanyag. Úgy, mint a gázolaj is az. Az üzemhez szükség
van tüzelőanyagra is, tehát a tüzelőanyag is üzemanyag. Az üzemhez viszont nem elegendő a
benzin, szükség van még kenésre és hűtésre is azaz olajra és hűtőfolyadékra, tehát az
olaj, a hűtőfolyadék úgyszintén üzemanyag. Az üzemanyag-tartály kifejezés helyes, ha a
benzintankra gondolunk, de helyes akkor is, ha például a kétütemű motoroknál a 2T
olajtartályára gondolunk.
A benzin
A benzintankot úgy tudjuk a levegő páratartalmától belülről megvédeni, ha teletöltjük
benzinnel. Ezzel kiszorítjuk a levegőt és vele együtt a páratartalmat. A karburátoros
modelleknél viszont a karburátor(ok) úszóházából eresszük le a benzint! Erre azért van
szükség, mert a néhány hónapos telelés alatt elpárolog belőle a benzin, a különböző
adalék- illetve szinezőanyagok viszont nem! Ezek lerakódnak és eltömítik a fuvókákat. A
tavaszi indításkor a motor az eldugult csatornákon keresztül nem lesz képes elegendő
benzint beszívni és nem indul be, vagy rendellenesen fog működni.
A motorolaj
A motorolajjal szembeni egyik fontos elvárás az, hogy oldja és lebegtesse a motorban
keletkező szennyeződést, így az olajcsere alkalmával a szennyeződés kiürül a motorból.
A téli állás alatt ezek a szennyeződések leülepednek és egy tavasszra halasztott
olajcsere alkalmával nehezebben ürülnek ki. Mi azt javasoljuk, hogy amennyiben a
téliesítés előtt az olajcsere periódus 2/3-án túl vagyunk, akkor cseréljük le az olajat
még ősszel!
A fékfolyadék
Mivel a fékfolyadék megköti a levegő páratartalmát, cseréjét (amit egyébként kétévente el
kell végezni) célszerű tavaszra időzíteni.
A hűtőfolyadék
Senkinek sem kell elmagyarázni mi történik, ha nem fagyálló hűtőfolyadék van a motorban
és fagypont alá esik a hőmérséklet a helyiségben, ahol tároljuk... Célszerű egy fagypont
mérést elvégezni, mielőtt téliesítünk!
A lengéscsillapító olaj
A legtöbben sajnos megfeledkeznek róla, de bizony a lengéscsillapító olajat is cserélni
kell időnként mert az is elhasználódik. Javasoljuk a fékfolyadékkal egyidőben, kétévente
cserélni.
7 hasznos tanács - Az üzemanyagok
7 hasznos tanács
A motortárolás helyszíne
A motormosás
A korrózióvédelem
> Az üzemanyagok
Az akkumulátor
A motor alátámasztása
Beindítsuk, vagy ne?
Téli motortárolás szervizünkben
Kawasaki márkaszerviz
Műhelyünk korábban márkafüggetlen motorszervizként működött, de 2012 óta a Kawasaki motorkerékpárok garancia időn belüli és azon túli karbantartását illetve javítását hivatalos Kawasaki márkaszervizként végzi! Vállalunk kötelező szervizt, garanciális javítást, időszakos karbantartási munkákat, motordiagnosztikát, bármilyen meghibásodás javítását illetve rövid határidővel beszerezzük motorodhoz a gyári Kawasaki alkatrészeket is eredeti áron!