Motorszerviz

1116 Budapest,
Fehérvári út 144.
Bejárat a Kondorfa utca felől!
Tel: 06 70 525 7521

Mirekmotors a Facebookon

A2


35kW és 25kW-os teljesítmény korlátozás

FONTOS!
Még mielőtt belemerülnél a témába egy fontos dolgot tudnod kell! A jelenleg Magyarországon hatályban lévő jogszabály értelmében csak olyan (legfeljebb 35kW-os) motorkerékpár vezethető A2 jogosítvánnyal, amely az átalakítást megelőzően nem volt több, mint 70kW! Az A2 kategória meghatározása: olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át. A részleteket a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet második melléklete tartalmazza.

A jogosítványodhoz igazítjuk!
A mai jogosítványokhoz alkalmazkodva lehetőségünk van (nem minden modell esetében!) a teljesítmény hivatalos korlátozására, így az általad kiszemelt motor megvételének nem feltétlenül kell meghiúsulnia a korlátozott jogosítvány adta lehetőség miatt! A motorok többsége lefojtható 35 kW vagy 25 kW teljesítményűre, így lehetőség nyílik "kisjogsival" is vezetni, majd a korlátlan "A" vizsga letétele után nem kell újra lecserélni a motort, hanem hivatalosan kiszerelhető a fojtás és teljes teljesítménnyel tovább használható a már megszokott járgány. Mind a lekorlátozás, mind a "kinyitás" teljesen hivatalos és a magyar jogszabályoknak megfelelő módon végezhető illetve a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál az általunk kiadott dokumentumok alapján bejegyezhető. A totalbike-on itt olvashatsz egy cikket erről.

A teljesítmény-korlátozó kit ára a német nyelvű TÜV engedéllyel együtt egységesen 50.000.- Ft, a beszerelés munkadíja viszont modellenként változó. A 2017 utáni motorokat csak szoftveresen lehet átalakítani és ezt csak márkaszerviz tudja csinálni! Én csak Kawasaki gyártmányú motorokat tudok szoftveresen fojtani. A szoftveres fojtás után a Kawasaki központi irodája kiállít egy új EU-s megfelelőségi nyilatkozatot (Certificate of Conformity, röviden COC), ami helyettesíti a TÜV engedélyt és érvényes Magyarországon is, ezért nincs szükség a honosítására. Ilyen esetekben általában teljesítménymérést sem kér a hatóság.

A teljesítmény-korlátozás teljes menete, lépésről lépésre:

1. Konzultáció és időpont egyeztetés a beszerelésre (06705257521), illetve a teljesítmény-korlátozó kit megrendelése Németországból. Minden esetben az alvázszámra van szükség a rendeléshez, mert a kit ahhoz az egyetlen motorhoz használható fel, amit le szeretnél fojtani. A fojtókit szállítással együtt 50.000.- Ft-ba kerül és egy hét alatt érkezik meg.

2. Az előre egyeztetett időpontban beépítem a teljesítmény-korlátozó kitet és kiállítom a hatósági eljáráshoz szükséges dokumentumokat. A beszerelés óradíjban történik (átlagosan 27.000.- Ft körül szokott alakulni).

Figyelem! Az 1-2 pontokat én intézem, a 3-6 pontokat pedig a megrendelő!

3. Ezekután be kell nyújtanod az átalakítási engedély kérelmet a lakcímed szerint illetékes Közlekedési Hatóság Járműműszaki Osztályán. A kérelem díja 12.800.- Ft. Sajnos az eljárásrend nem egységes, hanem megyénként eltérő. A kérelemhez a legtöbb megyében még egy vagy két dolgot kérhet a hatóság: az egyik az a TÜV engedély honosítása a KTI-nél (Közlekedéstudományi Intézet), ennek díja 70.000.- Ft+áfa. A másik pedig egy teljesítmény-mérési eredmény, amit meg tudsz csináltatni pl. az AGO Motorsnál, vagy a Prop-Tech Kft-nél kb. 15.000.- Ft-ért.

4. A Közlekedési hatóság általában 2 hét alatt feldolgozza de előfordult már a 4 hét várakozás is, úgyhogy türelem! Megsürgetni sajnos nincs lehetőség, úgyhogy ki kell várni! Az elkészült engedélyt a hivatal vagy a tulajdonos címére küldi, vagy személyesen tudod átvenni.

5. A forgalmi engedélyben lévő adatok változásának bejegyzéséhez műszaki vizsga szükséges. A műszaki vizsga kizárólag a lakcím szerint területileg illetékes Közlekedési Hatóságnál történhet, a kapott átalakítási engedély bemutatásával. A motorkerékpárnak értelemszerűen arra alkalmas állapotban kell lennie. A vizsgálat díja két részből áll: műszaki vizsga 4.350.- Ft és az átalakítás pótdíja 4.600.- Ft.

6. Az új teljesítmény adat bejegyzése a forgalmi engedélybe bármelyik Kormányablaknál intézhető, a Közlekedési Hatóság által kiállított határozat és sikeres műszaki vizsga esetén a műszaki adatlap bemutatásával. Díja 6.000.- Ft.

Összegezve:
-fojtókit 50.000.- Ft
-beépítés 27.000.- Ft
-engedély kérelem 12.800.- Ft
-TÜV engedély honosítása 88.900.- Ft
-teljesítmény mérési eredmény 15.000.- Ft
-műszaki vizsga és pótdíj 8.950.- Ft
-forgalmi engedély csere 6.000.- Ft
-Összesen közel 210.000.- Ft

Az összköltség tehát (a beszerelés idejétől és a hatóságok különböző feltételeitől függően) átlagosan valahol 120.000.- Ft és 210.000.- Ft között szokott alakulni.
Jelenleg az alábbi modellek teljesítmény korlátozása lehetséges. (keresés az oldalon: ctrl+f)

Honda
CB1, NC27 1990-
CB500, PC26 1993-
CB500, PC32 1996-
FJS600 Silver Wing, PF01 2001-
SW-T600, PF01 2001-
CBF500, PC39 2004-
CBF600, PC43 2008-
CBF600S, PC43 2008-
CB600F Hornet, PC34 1998-
CB600F Hornet, PC34 2000-
CB600F Hornet, PC36 2002-
Hornet 600, PC41 2007-
CBR600F, PC25 1991-
CBR600F, PC31 1995-
CBR600F, PC35 1998-
CBR600F / Sport, PC35 2001-
CBR600F, PC41 2011-
CBR600RR, PC37 2003-
CBR600RR, PC40 2007-
CBF600, PC38 2004-
XL600V Transalp, PD06 1987-
XL600V Transalp, PD10 1997-
XL650V Transalp, RD10 2000-
XL650V Transalp, RD11 2002-
NTV650 Revere, RC33 1988-
NTV650 Deauville, RC47 1998-
NTV650 Deauville, RC47 2002-
CB650F/FA, RC75 2014-
CBR650F/FA, RC74 2014-
Integra, RC62 2012-
NC700X, RC63 2012-
NC700S, RC61 2012-
DN-01, RC55 2008-
NT700 Deauville, RC52 2006-
NT700 Deauville, RC59 2011-
XL700VA Transalp, RD13 2008-
XL700VA Transalp, RD15 2011-
CB750 Seven Fifty, RC42 1992-
NC750X, RC72 2014-
NC750S, RC70 2014-
Integra, RC71 2014-
VFR750F, RC36 1990-
XRV750 Africa Twin, RD07 1993-
Crossrunner, RC60 2011-
VFR800F, RC79 2014-
VFR800X, RC80 2015-
CB900 Hornet, SC48 2002-
CBR900RR, SC28 1992-
CBR900RR, SC33 1996-
CBR900RR, SC44 2000-
CBR900RR, SC50 2002-
CB1000R, SC60 2008-
CBF1000, SC58 2006-
CBF1000F, SC64 2010-
CBR1000RR, SC57 2004-
CBR1000RR, SC59 2008-
X11, SC42 1999-
VFR1200F, SC63 2010-
Crosstourer, SC70 2012-
CB1300, SC54 2008-
VT1300CX, SC61 2010-

Kawasaki
ZXR400, ZX400L 1991-
GPZ500S, EX500A 1987-
GPZ500S, EX500D 1994-
ER5, ER500A 1996-
ER5, ER500A 2001-
ER5, ER500A 2003-
Zephyr 550, ZR550B 1991-
ZX6R, ZX600F 1995-
ZX6R, ZX600G 1998-
ZX6R, ZX600J 2000-
ZX6R, ZX636A 2002-
ZX6R, ZX636B 2003-
ZX6R, ZX636C 2005-
ZX6R, ZX600P 2007-
ZX6R, ZX600R 2009-
ZX6RR, ZX600K 2003-
ZX6R 636, ZX636E 2013-
ZZR600, ZX600E 1993-
ZZR600, ZX600E 2002-
ER6f, EX650A 2005-
ER6f, EX650C 2009-
ER6f, EX650E 2012-
ER6n, ER650A 2005-
ER6n, ER650C 2009-
ER6n, ER650C 2009-
ER6n, ER650E 2012-
ER6n, ER650E 2012-
Versys, LE650A 2006-
Versys, LE650C 2010-
Versys / ABS, LE650E 2015-
Vulcan S, EN650A 2015-
ZX7R, ZX750N 1996-
ZR7, ZR750F 1999-
ZR7S, ZR750F 1999-
Z750, ZR750J 2003-
Z750S, ZR750J 2003-
Z750, ZR750L 2007-
Z750R, ZR750N 2011-
Zephyr 750, ZR750C 1991-
VN800, VN800A 1995-
VN800 Classic, VN800A 1995-
VN800, VN800A 2002-
VN800 Classic, VN800A 2002-
Z800, ZR800A 2013-
Z800, ZR800C 2013-
ZX-9R, ZX900E 2002-
VN900 Classic, VN900B 2006-
VN900 Classic, VN900C 2007-
ZX10R, ZXT00C 2004-
ZX10R, ZXT00D 2006-
ZX10R, ZXT00E 2008-
ZX10R, ZXT00F 2010-
ZX10R, ZXT00J 2011-
Z1000, ZRT00A 2003-
Z1000, ZRT00B 2007-
Z1000, ZRT00D 2010-
Z1000, ZRT00F 2014-
Z1000SX, ZXT00G 2011-
Z1000SX, ZXT00L 2014-
Versys 1000, LZT00A 2012-
Versys 1000, LZT00B 2015-
ZRX1200, ZRT20A 2001-
1400 GTR, ZGT40C 2012-
ZZR1400, ZXT40C 2008-
ZZR1400, ZXT40E 2012-
VN1600 Classic, VNT60A 2004-
VN1700 Classic, VNT70E 2009-

Suzuki
GSF400 Bandit, GK75B 1990-
GSR600, WVB9 2006-
GSXR600, AD 1996-1997
GSXR600, WVBG, 2001-
GSXR600, WVB2 2004-
GSXR600, WVCE 2006-
GSXR600, WVCV 2008-
GSXR600, C3 2011-
GSF600 Bandit, GN77B 1995-
GSF600 Bandit/S, WVA8 2000-
GSX600F, AJ 1998-
DL650 V-Strom, WVB1 2004-06
DL650 V-Strom, WVB1 2007-
DL650 V-Strom, C7 2011-
SV650/S, AV 1998-
SV650A/SA, WVBY 2007-
SFV650 Gladius, WVCX 2009-
Bandit 650A/SA, WVCJ 2007-
Bandit 650A/SA, WVCZ 2009-
GSF650/S Bandit, WVB5 2005-
GSX650F, WVCJ 2008-
GSX750, AE 1997-
GSR750, C5 2011-
GSXR750W, GR7BB 1992-
GSX750F, AK 1998-
GSXR750, WVBD 2000-
GSXR750, WVB3 2004-
GSXR750, WVCF 2006-
GSXR750, WVCW 2008-
GSXR750, C4 2011-
VS800, VS52B 1992-1994
VZ800 Marauder, AF 1996-
C800 Intruder, WVBM 2006-2008
C800 Intruder, WVBM 2009-
M800 Intruder, WVB4 2005-08
M800 Intruder, WVB4 2009-
GSXR1000, WVBL 2001-
GSXR1000, WVBZ 2003-
GSXR1000, WVB6 2005-
GSXR1000, WVCL 2007-
GSXR1000, WVCY 2009-
GSXR1000, WVCY 2012-
GSX-S1000/F, DG 2015-
DL1000 V-Strom, DD 2014-
GSF1200 Bandit, GV75A 1996-
GSF1200 Bandit, WVA9 2001-
Bandit 1250A/SA, WVCH 2007-
GSX1250FA, WVCH 2010-
B-King 1300, WVCR 2007
GSX1300R Hayabusa, WVCK 2008-
VS1400, VX51L 1995-
M1500 Intruder, WVCU 2009-
VL1500 Intruder, AL 1998-
VL1500 Intruder, AL 2001-
VL1500, C1 2013-
Intruder C1500T, C1 2013-
M1800R, WVCA 2006-
VZR1800, WVCA 2006-
C1800R Intruder, WVCT 2008-

Yamaha
FZ6 / FZ6 Fazer, RJ07 2003-
FZ6 Fazer S2, RJ14 2007-
FZR600, 3HE 1990-
FZS600 Fazer, RJ02 1998-
YZF600 Thunder Cat, 4TV 1996-
YZF600 R6, RJ03 1998-
YZF600 R6, RJ05 2003-
YZF600 R6, RJ09 2003-
YZF600 R6, RJ11 2005-
YZF600 R6, RJ15 2008-
XJ600N/S, 4BR 1991-
XJ600N/S, 4BRA 1992-
XJ600N/S, 4BRA 1996-1997
XJ600S/N, RJ01 1997-
XJ6 / Diversion, RJ19 2009-
Yamaha XJ6 / Diversion, RJ22 2013-
XT660X/R, DM01 2007-
MT07, RM04 2014-
YZF750R, 4HN 1993-
XV750, 4PW 1995-
FZ8, Fazer8, RN25 2010-
MT09 Sport Tracker, Street Rally, Tracer, RN29 2013-
TDM850, 4TX 1996-
Yamaha XJ900S, 4KM 1994-
TDM900, RN18 2006-
XVS950A Midnight Star, VN02 2009-
XV950/R, VN03 2013-
FZS1000 Fazer, RN06 2001-
Yamaha FZ1/FZ1 Fazer, RN16 2006-
YZF1000 R1, RN01 1998-
YZF1000 R1, RN04 2000-
YZF1000 R1, RN09 2002-
YZF1000 R1, RN12 2004-
YZF1000 R1, RN19 2007-
YZF1000 R1, RN22 2009-
YZF-R1/R1M, RN32 2015-
XVS1100 DragStar, VP05 1999-
2001-BT1100 Bulldog, RP05 2001-
XJR1200, 4PU 1995-
XT1200Z Super Tenere, DP01 2010-
FJR1300A, RP13 2006-
XJR1300, RP19 2007-
Yamaha XVS1300A, VP26 2007-
XVS1300CU, VP36 2014-
MT01, RP12 2005-
MT01, RP18 2007-

Kawasaki teljesítmény korlátozás a Mirek Motorsnál

Teljesítmény korlátozás

  • Teljesítmény korlátozó kit: 50.000.- Ft
  • Beépítés munkadíja: kb. 27.000.- Ft
  • Hatósági engedély díja: 12.800.- Ft
  • TÜV engedély honosítása (opcionális): 88.900.- Ft
  • Teljesítménymérés: kb. 15.000- Ft
  • Hatósági műszaki vizsga és pótdíj: 8.950.- Ft
  • Forgalmi engedély csere: 6.000.- Ft
  • Összesen közel 210.000.- Ft

  • Ugyanez a 2017 utáni Kawasaki motorok esetében:
  • Szoftveres módosítás: 80.000.- Ft
  • Hatósági engedély díja: 12.800.- Ft
  • Hatósági műszaki vizsga és pótdíj: 8.950.- Ft
  • Forgalmi engedély csere: 6.000.- Ft
  • Összesen 107.750.- Ft

Kawasaki márkaszerviz

Műhelyem korábban márkafüggetlen motorszervizként működött, de 2012 óta a Kawasaki motorkerékpárok garancia időn belüli és azon túli karbantartását illetve javítását hivatalos Kawasaki márkaszervizként végzem! Vállalok kötelező szervizt, garanciális javítást, időszakos karbantartási munkákat, motordiagnosztikát, bármilyen meghibásodás javítását illetve rövid határidővel beszerzem motorodhoz a gyári Kawasaki alkatrészeket is eredeti áron!

Kawasaki márkaszerviz
háttér

Kawasaki márkaszerviz, Honda motorszerviz, Suzuki motorszerviz, Yamaha motorszerviz.

2009-2024 © Szerzői jogvédelem alatt

Weboldal készítés - Cajole