Rólam
Golán Miroszláv vagyok, 45 éves motorkerékpár-szerelő
Több, mint 25 éve foglalkozom motorkerékpár-javítással, a szakmát 2001-ben szereztem a MAMI Magyar Motorkerékpár
Technikum és Szakképző Iskolában. Korábban Százhalombattán tevékenykedtem, majd 2011-ben megnyitottam a Mirekmotors nevű műhelyt
Budapesten amit folyamatosan fejlesztgettem, babusgattam. Kétszer is átköltöztettem a szervizt mert kinőttük a területet. A
csapat - bár folyamatosan változott - mindig is jó volt, a szerelőkkel baráti kapcsolatban voltam, az ügyfelektől is gyakran kaptam visszajelzést arról, hogy milyen jófej itt mindenki.
Sikerült négy, egymástól független munkaterületet kialakítanom, hogy mindenki kényelmesen és az elvárt minőségben tudjon
dolgozni. Minden szép és jó volt de szépen, fokozatosan egyre megterhelőbbé vált a cég irányítása számomra. Azt vettem észre,
hogy az egyre több teendő miatt egyre kevesebb időm jut mindenre. A túl sok információ miatt ami naponta átmemt az agyamon
elkezdtem évről-évre egyre fáradtabbá és ingerültebbé válni. Időközben tíz év telt el és végül eldöntöttem, hogy ezen változtatnom kell. Sokáig gondolkodtam a különböző megoldásokon de végül arra a döntésre jutottam, hogy egyedül fogom
csinálni, mint az elején. Nehéz dolog megválni egy örök vidám csapattól de 2021-ben elérkezett a váltás ideje.
Mióta egyedül viszem a szervizt be kellett vezetnem egy új időbeosztást ahhoz, hogy minden gördülékenyen menjen, mivel úgy
képtelenség minőségi munkát végezni, hogy az ember szerelés közben telefonál vagy félbehagyja a munkát amikor valaki
személyesen érkezik esetleg éppen árut hoz a kiszállító... A megoldás az lett, hogy a nyitvatartást megkurtítottam, azaz csak
a nap egyik felében tartok nyitva. Mondhatjuk úgy, hogy ez az ügyfélfogadási idő. A nap másik felében szerelek, ilyenkor
bezárom a kaput és lenémítom a telefont. Megkérek mindenkit, hogy tartsa ezt tiszteletben hiszen ezen múlik az odafigyelésem.
Remélem mindenki megtalálja a számára kényelmes időpontot:
Akinek a délelőtti időszak kényelmesebb jöjjön hétfőn, vagy szerdán 09:00 és 13:00 között, akinek pedig
jobb a délután, számára ott van a kedd és a csütörtök 14:00 és 18:00 között. Pénteken, szombaton és vasárnap nem tartok
nyitva.
A nyitvatartást az elvégzett munka minőségének érdekében kénytelen vagyok szigorúan kezelni ami azt jelenti, hogy csak és kizárólag nyitvatartási időben van nyitva a kapu és csakis akkor vagyok elérhető telefonon. A nyitvatartási időn kívüli
időszakban le van némítva a telefonom de nincs kikapcsova, úgyhogy a munka végeztével látom a nemfogadott hívásokat és
azokat kivétel nélkül, mind visszahívom nyitvatartási időben!

A Mirekmotorsról
Japán motorkerékpár szakszervíz és Kawasaki márkaszerviz egyszerre. Ez azt jelenti, hogy a négy Japán márkára szakosodtam, a
Kawasaki gyártmányú motorokat pedig hivatalos márkaszervizként kezelem. Főszezonban időszakos karbantartással, kopó alkatrészek
cseréjével és kisebb javításokkal foglalkozom, a nagy javításokra és a hosszabb idejű munkákra pedig szezonon kívül érek rá.
Az időszakos karbantartások két részre bonthatók: garancia időn belülire és
garancia időn túlira. Garancia időn belülit vagy, ha úgy tetszik - kötelező szervizt csak Kawasaki márkájú motorokon
végzek, garancia időn túli karbantartást pedig Kawasaki, Honda, Yamaha és Suzuki gyártmányokon.
Kellő
tisztelettel bánok az "öreg motorokkal" és mivel gyakran már nem beszerezhetők hozzájuk a gyári alkatrészek, ezért az évek során
kijártam az útját a jó minőségű utángyártott alkatrészek beszerzésének Európából, az USA-ból és Japánból. Ennek eredményeképp
sok nagy javítást, felújítást, motorgenerált végzek idősebb motorokon is. Restaurálást nem vállalok.
Természetesen sok kisebb rutinmunkám is van, főleg kopó alkatrészek cseréje. Fékbetét csere, motorolaj csere, láncszett csere,
teleszkóp szimering csere, kormánycsapágy csere és még sorolhatnám...
Azt tapasztaltam, hogy sokan elmulasztják a főfékhengerben a karmantyúk, illetve a fékmunkahengerekben a tömítések és
porvédők vagy a fékcsövek, de még a fékfolyadék cseréjét is. Pedig a fék nem játék, a legfotnosabb rendszer bármilyen járművön,
különösen a motorok tekintetében. Ráadásul a Japán motorkerékpárok szerelési útmutatói szerint a vegyianyagokkal érintkező
összes gumialkatrészt 4 évente cserélni kell. Az üzemanyag csövek cseréjét, a hűtőrendszer gumicsöveinek, tömítéseinek és
magának a hűtőfolyadéknak a cseréjét is gyakran elmulasztják, ezért ezek fontosságára itt is felhívnám a figyelmet bízva abban,
hogy sokan elolvassák ezeket a sorokat. A szelephézagok ellenőrzésének gyakoriságát minden modell saját gépkönyve írja elő.
Szintén gyakran tapasztalom, hogy egy motor ami már a sokadik tulajdonosánál van nem rendelkezik szervizkönyvvel és ezáltal nem
tudni arról semmit, hogy mennyi km-t tett meg a legutóbbi szelephézag ellenőrzés óta. Pedig motorikus szempontból az olajcserén
kívül ez a legfontosabb karbantartási tétel úgyhogy, ha nem tudod a motorod előéletét jobb, ha máris felhívsz időpontot
egyeztetni a szelephézagok kimérésére.
Munkámat az évek során összegyűjtött nagy mennyiségű gyári szervizkönyv segíti, a szükséges információkat hivatalos adatforrásból
merítem. Munkáimra az esetek többségében előre ki tudom számolni a szükséges időt és ennek ismeretében meg tudom mondani
a várható költséget de előfordulnak olyan hibák amikre nem tudom előre megmondani, hogy mennyi időre lesz szükség a
javításhoz. Ilyenkor meg szoktam mondani a hibamegállapításhoz szükséges időt és szétszedés után tájékoztatlak a látottakról.
A karbantartásokat és javításokat gyári alkatrészekkel végzem, de jól bevállt, minőségi, utángyártott alkatrészeket is beépítek.
Nem foglalkozom az olcsósággal párosuló silány minőségű Kínai alkatrészekkel mert az neked sem és nekem sem jó. Be tudok
szerezni kitűnő minőségű utángyártott alkatrészeket is elfogadható áron.
Tudom, hogy az ami nekem csak egy motor a sok közül, az neked a szeretett motorod, a szemed fénye, amire vigyázol. Ezért én is úgy állok hozzá, ahogy ez tőlem elvárható. Vigyázok rá, nem úgy kezelem, mint egy hibás eszközt ami értékét vesztette, hanem amellett, hogy igyekszem a legjobbat kihozni belőle, jelzem feléd, ha valami szembetűnő (vagy pont nem látható) hibát találok. Mindig azzal kezdem a munkát, hogy minden motornak betekerem fóliával a markolatát mielőtt koszos kézzel hozzányúlnék, és azzal fejezem be, hogy amit véletlenül munka közben összefogdostam azt letörölgetem, mielőtt visszakapod. Nem ritka az sem, hogy egy nagyobb javítás végeztével, miután hazavitted a motorod megérdeklődöm, hogy milyen lett, mi a véleményed a javításról? Úgy érzem ezek azok az apróságok, amit megtehetek a motorodért és többek között emiatt is érdemes engem választani.
Tevékenységeim

Időszakos karbantartás
Kawasaki motorokon garancia időn belüli és azon túli karbantartások. Honda, Suzuki és Yamaha gyártmányokon pedig
csak garancia időn túli karbantartások. A gyári szervizkönyvekben leírtak alapján elvégzem a periódikus beállításokat,
ellenőrzéseket, folyadék- és alkatrész cseréket.

Motorkerékpár javítás, felújítás
Fő tevékenységem, a motorkerékpárok karbantartása mellett javítással, felújítással is foglalkozom. A hibák feltárása után jelzem
a javítás tervezett költségét és időigényét. Soha nem cserélek a tudtod nélkül olyan alkatrészeket amiket nem kértél, mindíg
jelzem, ha szerelés közben nagyobb plusz kiadások merülnek fel.

Kopó alkatrészek cseréje
Fékbetétek, szimeringek, csapágyak, kuplunglamellák... stb. Ezek - ha akarjuk, ha nem - előbb-utóbb elkopnak. Cseréjüket
alkatrész-beszerzéssel vállalom. Elsősorban gyári alkatrészekkel dolgozom, mert azoknak a legjobb a minőségük de
nagyon jó minőségű utángyártott alkatrészeket is be tudok szerezni.

Műszaki állapot felmérés
Motorkerékpárok mélyreható átvizsgálása a fékrendszertől az elektromos rendszerig. Ajánlott minden évben elvégeztetni
megelőzve a bajt. Adás-vételhez fejlesztettem de nagyon hasznos egy túra előtt vagy egyszerűen azért, mert szeretnél
naprakész infóval rendelkezni.

Műszaki vizsgáztatás
Motorkerékpárok műszaki vizsgáztatása telefonos egyeztetés után akár még aznap is lehetséges. Vállalom a tejes ügyintézést,
a vizsga sok esetben megvárható, a vizsgatelep 1 percre van a műhelytől. Szükséges dokumentumok: forgalmi engedély, igazolás a
kötelező biztosítás érvényességéről, személyes vagy céges adatok.

Hengerfúrás
Kettő és négyütemű motorok hengerfúrása alkatrészbeszerzéssel. A gépműhelyben a fúráson kívül
lehetőségünk van még szükség esetén hüvelyezésre, kétütemű hüvelyezésnél ablakolásra is. Gyári és minőségi utángyártott
dugattyúk és hüvelyek beszerzésével.

Főtengely felújítás
Kétütemű, és bizonyos négyütemű motorok főtengely-felújítása. Azoknál a modelleknél, ahol görgős csapágyazású a
hajtókar, gyári és minőségi utángyártott hajtókarok beszerzésében és cseréjében tudok segíteni. A siklócsapágyas
főtengelyek csak akkor csapágyazhatók, ha a csapok nem koptak minimum méret alá.

Hengerfej felújítás
Hengerfejek teljeskörű felújítása, gépmunka. Az elöregedett, megkeményedett szelepszár szimeringek cseréje megállítja az
olajfogyasztást és füstölést. Ilyenkor szükséges még a szelepek köszörülése vagy cseréje, a szelepfészkek marása és
gyakran a szelepvezetők cseréje is, illetve a síkköszörülés.

Lengéscsillapító felújítás
Az első teleszkópokban a szimeringeken és a porvédőkön kívül szükség esetén cserélhetők az elkopott csúszóperselyek is,
illetve a fáradt rugók. Általános, utcai használatnál a teleszkóp olajat is érdemes 3-4 évente lecserélni. Leggyakrabban a
hátsó lengéscsillapítók felújítása is megoldható.

Elektromos javítás
Töltéssel kapcsolatos problémák teljeskörű javítása, generátor tekercs csere, feszültség szabályzó csere. Egyéb elektromos
meghibásodások javítását csak korlátozott szinten tudom vállalni mert nagyon időigényes és általában a súlyosabb eseteket
továbbküldöm egy villamossági specialistához.

Törött motorok javítása, helyreállítása
Kárfelmérés után árajánlatot készítek a javításra. Igény szerint beszerzem az új vagy bontott alkatrészeket, illetve
javítom a javítható alkatrészeket. Biztosítós javításokat is vállalok, de a biztosítóval történő kommunikációt, kárrendezést
sajnos nem áll módomban intézni. Árajánlatot és szükség esetén szakvéleményt állítok ki.

Műanyag hegesztés
Amikor egy műanyag elem nem beszerezhető, vagy esetleg a motor értékéhez mérten túl drága, marad a javítás. Műanyagjavító
partneremnél megoldható a műanyag idomok javítása, műanyaghegesztése kiváló minőségben.

Fényezés
Fényező partnerem professzionális minőségben dolgozik. Az esetek többségében gyári minőségben is kivitelezhető, amennyiben
ez technikailag megoldható. Lehetőség van egyedi fényezésre is saját elképzelés alapján.

Motorszállítás
A lerobbant motorok mentését, szállítását Zoli bácsi végzi belföldön és külföldön egyaránt, korrekt árakon és
szakértelemmel. Keresd Ács Zoltánt, és hivatkozz rám! Tel.: 0670 416 2613

Motortárolás
Szolgáltatásomba beletartozik a motorok állapotfelmérése, szakszerű téliesítése és téli tárolása, szükség esetén a
karbantartások vagy javítások elvégzése kedvezményes áron, az akkumulátorok szintentartó töltése és a tavaszi beüzemelés.
Hasznos
7 hasznos tanács, téli motortároláshozA motortárolás helyszíne
Mindenek előtt kezdjük azzal, hogy semmiképp se hagyjuk úgy egész télre a motort, ahogy az utolsó őszi napon leállítottuk! A garázsba betolt és úgyhagyott motor nem éppen helyes tárolási mód...
A motormosás
Először mossuk le a láncot és minden olyan felületet, amit a lánc spray összefröcskölt. Erre a célra használhatunk Brigéciolt, amit aztán vízzel le lehet öblíteni...
Mi történik, ha az ember neadjisten bukfencezett egyet, aminek következtében szegényebb lett egy fékkarral? Általában négy megoldás közül választunk lássuk, hogy mik is ezek és melyik, mivel jár...
LinkcsereVárjuk linkcsere-partnerek jelentkezését...
Kawasaki márkaszerviz
Műhelyem korábban márkafüggetlen motorszervizként működött, de 2012 óta a Kawasaki motorkerékpárok garancia időn belüli és azon túli karbantartását illetve javítását hivatalos Kawasaki márkaszervizként végzem! Vállalok kötelező szervizt, garanciális javítást, időszakos karbantartási munkákat, motordiagnosztikát, bármilyen meghibásodás javítását illetve rövid határidővel beszerzem motorodhoz a gyári Kawasaki alkatrészeket is eredeti áron!